Koktajl pomarańczowo-truskawkowy z jagłami

Dzisiaj zdrowe śniadanie w płynie. Szybko je przygotowałam i równie szybko wypiłam, nabierając energii na początek słonecznego dnia. Kasza, owoce, złoty len i nutka cynamonu - same dobre rzeczy i dobrze do siebie pasują. Taki gęsty koktajl jest bardzo pożywny i dostarcza naszemu organizmowi wielu witamin oraz składników mineralnych. W sam raz na zdrowy poranek!

A może wolisz zielony koktajl ze szpinakiem? Jest orzeźwiający i pyszny.

smoothie , breakfast , jasza jaglana , owoce , zdrowe śniadanie


Koktajl z pomarańczy, truskawek i kaszy jaglanej

czas przygotowania: 5 minut + ew. czas gotowania kaszy
składniki a 1 dużą porcję: 
  • 200 ml soku pomarańczowego z kawałkami owoców
  • 2 łyżki ugotowanej kaszy jaglanej
  • kilka dorodnych truskawek
  • 2 łyżeczki siemienia złotego mielonego
  • 1/4  łyżeczki mielonego cynamonu
  • 1 płaska łyżeczka miodu, u mnie lipowy

smoothie , breakfast , jasza jaglana , owoce , zdrowe śniadanie

Jak zrobić pożywny koktajl z kaszy i owoców?

Kaszę gotowałam do innego dania i odłożyła po prostu 2 łyżki, ale można ugotować ją specjalnie. 1 łyżkę kaszy przepłukać, przelać wrzątkiem a następnie ugotować przez 10 minut w 1/2 szkl. wody, która częściowo się wchłonie a reszta wyparuje.

Truskawki opłukałam i osuszyłam. Usunęłam szypułki. Z pomarańczy wycisnęłam sok. Do pojemnika wlałam sok, wrzuciłam kaszę, truskawki, dodałam siemię mielone, nieco miodu i cynamonu. Zblendowałam na gładki, gęsty koktajl. Wypiłam zaraz po przygotowaniu. A później zrobię jeszcze deser z kaszy - może jaglany krem z owocami?

Jeśli owoce są słodkie to nie trzeba dodawać miodu. Moje niestety takie nie były więc miód złagodził kwaskowaty smak.

smoothie , breakfast , jasza jaglana , owoce , zdrowe śniadanie

3 komentarze:

Będzie mi miło jeśli zostawisz swój komentarz i odwiedzisz mnie znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie.

Print Friendly and PDF
Copyright © Smaczna Pyza , Blogger