Koktajl owocowy z wędzoną śliwką i nutą bazylii

Dzisiaj kolejny pyszny koktajl.  Ten jednak jest dość słodki chociaż żadnego dodatkowe cukru ani słodziwa nie dodawałam. Składa się właściwie z samych słodkich owoców, których smak można oczywiście przełamać większą ilością soku z cytryny. Chyba, że tak jak ja podacie go na deser to wtedy słodkość będzie bardzo na miejscu.

Zachęcam Was do miksowania i komponowania własnych smaków. To naprawdę świetna i bardzo smakowita zabawa.

A może masz ochotę na koktajl bananowo sojowy? Też jest pyszny!


Koktajl owocowy ze śliwkami wędzonymi i czerwoną bazylią

czas przygotowania: kilka minut
składniki na 2 porcje:
  • 1 duży banan
  • 250 ml soku jabłkowego - u mnie świeżo wyciskany
  • 2 czerwone pomarańcze sycylijskie
  • sok z połowy cytryny
  • 6 śliwek suszonych, wędzonych, bez pestek
  • garstka listków czerwonej bazylii 


Jak przygotować koktajl owocowy z suszonymi śliwkami? 

Pomarańcze umyłam i obrałam ze skórki. Pokroiłam na mniejsze kawałki usuwając pestki. Banana obrałam i też pokroiłam. Owoce wrzuciłam do pojemnika blendera. Dodałam sok jabłkowy, sok cytrynowy, liście bazylii i kilka śliwek suszonych. Trzeba sprawdzić czy na pewno nie mają pestek żeby nie uszkodzić urządzenia. Możecie użyć śliwek suszonych kalifornijskich, ale ja wolę nasze polskie, wędzone, które nadają koktajlowy dymnego posmaku.

Wszystkie składniki zmiksowałam na gładki koktajl. Mimo dodania soku cytrynowego wyszedł dość słodki więc jeśli wolicie bardziej orzeźwiające napoje to zwiększcie ilość cytryny albo użyjcie kwaśniejszych pomarańczy.

3 komentarze:

  1. świetny koktajl, jeszcze się z takim nie spotkałam wcześniej :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Łał, co za wspaniała kompozycja, może masz ochotę dodać go do kolekcji koktajli na moim blogu? Zapraszam i pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz swój komentarz i odwiedzisz mnie znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie.

Print Friendly and PDF
Copyright © Smaczna Pyza , Blogger