Makaron. Grzyby. Jesień. Pappardelle z dynią i smażonymi rydzami

To już chyba ostatnie rydze w tym sezonie. Nie bardzo mam do nich dostęp w "swoich" lasach a kupować grzybów nie będę. Nie bo nie - albo sama zbiorę albo nie jem. Ale czasami dobrze ludzie zbiorą i można zahandlować wymieniając się na jakiś dżem czy ogórki z własnej spiżarni. To co innego, prawda ?

Koniecznie zobacz przepis na Makaron z dynią czyli danie jakie przygotowywałam wirtualnie z koleżankami blogerkami - takie wspólne gotowanie czy pieczenie, chociaż na odległość, to fajna zabawa !


Pappardelle z dynią w sosie i smażonymi rydzami

czas przygotowania :  ok. 30 minut
składniki : 

  • 250 g makaronu wstążki - pappardelle nr 57 Lubella Inspiracje
  • 1 czubata szklanka dyni piżmowej, pokrojonej w kosteczkę 
  • 1 szalotka albo mała cebula
  • 1 mała ostra żółta papryczka
  • 50 ml białego wytrawnego wina 
  • 3-4 łyżki mascarpone 
  • 2 łyżki startego sera Szafir
  • 1 łyżeczka oleju albo oliwy
  • ok. 350 g niedużych rydzów
  • 2 łyżki masła klarowanego
  •  
  • do smaku - sól morska , pieprz biały mielony, 
  • natka pietruszki



sposób przygotowania : grzyby dokładnie oczyściłam, przycięłam trzonki zostawiając same kapelusze. Opłukałam je i osuszyłam. Na patelni rozgrzałam mocno, wrzuciłam rydze i smażyłam po kilka minut z obu stron aż zmiękły i ładnie się zrumieniły.

W garnku nastawiłam wodę do gotowania makaronu, kiedy zawrzała posoliłam i wrzuciłam wstążki. Gotowałam według zaleceń producenta tyle czasu żeby makaron był al'dente. Odcedziłam zachowując trochę wody z gotowania. 

W rondlu rozgrzałam olej. Podsmażyłam obraną i posiekaną szalotkę oraz pokrojoną w drobniutką kosteczkę oczyszczoną papryczkę. Dorzuciłam wcześniej obraną ze skórki dynię, smażyłam razem kilka chwil aż nieco zmiękła. Wlałam wino a po chwili dodałam także mascarpone. Gdyby sos był zbyt gęsty można dolać nieco wody od makaronu. Doprawiłam do smaku solą i pieprzem. Wrzuciłam ugotowany makaron i wymieszałam dokładnie.

Podałam zaraz po przygotowaniu wykładając porcje makaronu z sosem dyniowym na talerze i obkładając je smażonym rydzami. Całość posypałam listkami natki i startym serem Szafir.




1 komentarz:

  1. Śliczne, kolorowe zdjęcie :) Bardzo apetyczne. A w to, że makaron był pyszny to nie wątpię. To już drugi dzisiaj przepis z dynią piżmową jaką mnie zaciekawił...a ja jej nigdy nie jadłam ;) Muszę to zmienić.

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz swój komentarz i odwiedzisz mnie znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie.

Print Friendly and PDF
Copyright © Smaczna Pyza , Blogger