Ryba. Makaron. Pełnoziarniste wstążki z łososiem, cydrem i śmietanką

Przygotowanie smacznego obiadu wcale nie musi trwać długo. Dzisiejsza propozycja to danie w 15 minut a do tego naprawdę pyszne. Pełnoziarnisty makaron, kremowy sos i delikatna ryba - pychota ! Są dni kiedy mamy mało czasu na gotowanie albo brak chęci na stanie przy garach i ta potrawa jest właśnie na takie dzień !

Próbowaliście już pysznego Łososia na zielono ? A może bardziej zasmakuje Wam jako dodatek do Kremowej zupy z dyni ?



Makaron z łososiem, cydrem i śmietanką 

czas przygotowania :  15 minut
składniki na 2 porcje : 
  • 7-8 gniazd makaronu pełnoziarnistego wstążki Lubella
  • ok. 250 g świeżego filetu z surowego łososia
  • 1/2 papryczki czereśniowej ostrej
  • 2 nieduże szalotki
  • ok. 100 ml cydru
  • ok. 100 ml śmietanki 30 %
  • 1 łyżka oleju albo masła 
  • 2 łyżki posiekanego świeżego koperku
  • do smaku - sól, pieprz mielony


sposób przygotowania : rybę opłukałam i osuszyłam. Sprawdziłam czy nie ma ości przesuwając dłonią po powierzchni mięsa przez środek w obie strony - jeśli jaką wyczujecie bo trzeba ją usunąć, najlepiej pęsetą albo małymi szczypczykami. Ostrym nożem pokroiłam rybę w cienkie plasterki tnąc ukośnie.

Papryczkę oczyściłam z pestek i posiekałam. Szalotki obrałam, pokroiłam w cienkie półplasterki. Makaron wrzuciłam do wrzącej, osolonej wody. Na dużej patelni rozgrzałam tłuszcz. Wrzuciłam szalotkę i papryczkę, przesmażyłam chwilę. Dodałam łososia a gdy tylko zaczął zmieniać kolor wlałam cydr, zagotowałam. Po krótkiej chwili kiedy cydr właściwie odparował a łosoś się ugotował wlałam śmietankę. Doprawiłam do smaku i wrzuciłam odcedzony w między czasie ugotowany al'dente makaron. Bardzo delikatnie, ale dokładnie wymieszałam dosypując jeszcze koperek - makaron powinien być obtoczony w sosie, ale trzeba uważać żeby nie pokruszyć na mocno kawałków ryby. Wyłożyłam danie na talerze, posypałam listkami koperku i podałam od razu po przyrządzeniu.

To pyszne i szybkie do przygotowania danie.



8 komentarzy:

  1. Rzeczywiście wygląda to przepysznie, a i danie wygląda na szybkie i super pożywne !!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tak właśnie powinien być podawany łosoś. świetna sprawa.

      Usuń
    2. łososia można przygotowywać na mnóstwo sposobów - każdy zrobi sobie jak zechce

      Usuń
  2. Ale wygląda pysznie i na pewno tak smakuje ! ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wygląda super, smakuje też super, no i nie można zapominać w tym wszystkim o zdrowiu! Makaron pełnoziarnisty, łosoś i koperek! Świetny przepis. Zdecydowanie godny polecenia każdemu!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Anna, dzięki za przymknięcie oczu na śmietankę :D

      Usuń
    2. Oj, wszyscy jesteśmy ludźmi! :) uważam, że wszystko jest dozwolone, a śmietanka czasami nawet wskazana. Najważniejszy jest zdecydowanie umiar. A podejrzewam, że potrawa bez śmietany w tym wypadku nie byłaby aż tak super smaczna :)

      Usuń
  4. Polecam... Pycha😈😈😈

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz swój komentarz i odwiedzisz mnie znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie.

Print Friendly and PDF
Copyright © Smaczna Pyza , Blogger