Śniadanie. Maślanka. Jabłka. Placki z jabłkami.

Placki z jabłkami znam od zawsze. Kiedy byłam mała smażyła je moja Babcia i Mama, potem ja przejęłam pałeczkę a teraz przekazałam ją swojemu dziecku. Bo to danie wszyscy lubią i przeważnie wszystkie składniki mamy w domu. Bo robi się je szybko i można je zjeść nie tylko na śniadanie. Bo placki z jabłkami to jeden ze smaków i zapachów domu rodzinnego. Smakują jak te kiedyś, dawno temu, u Babci i Mamy !

Zobacz także przepis na Placki serowo-cytrynowe i Placki makowe



Placuszki z jabłkami na maślance 

czas przygotowania : ok. 15 minut
składniki na ok. 15-20 placuszków :
  • 2 średnie jajka 
  • ok. 1 szkl. maślanki - można użyć mleka zsiadłego albo kefiru 
  • 1,5-2 szkl. mąki pszennej - zwykle używam luksusowej 
  • 2 szczypty soli 
  • 2-4 jabłka  - używam takich jakie akurat mam

  • do smażenia -olej roślinny 
  • do posypania - cukier puder 

sposób przygotowania : jabłka umyłam, obrałam, usunęłam gniazda nasienne a miąższ pokroiłam na nieduże kawałeczki. Jajka wybiłam do miski, dolałam maślankę, sól i roztrzepałam rózgą. Mieszając dosypywałam mąkę - tyle żeby ciasto miało konsystencję gęstej śmietany więc trudno określić dokładną ilość. Dużo zależy od tego jak gęsta jest maślanka czy inny mleczny przetwór. Mieszałam intensywnie żeby wtłoczyć w ciasto sporo powietrza i żeby nie było żadnych grudek. Na koniec wsypałam naszykowane jabłka i dobrze wymieszałam żeby każdy kawałeczek był obtoczony w cieście.

Rozgrzałam patelnię z olejem. Na gorący nakładałam łyżką porcje ciasta - ok. 2 niedużych łyżek na jeden placek. Smażyłam na średnim ogniu aż się zrumieniły i wtedy przewracałam na drugą stronę. Olej musi być dość gorący żeby placki nie chłonęły tłuszczu, ale też nie za bardzo bo placki spalą się z wierzchu a w środku będą surowe.

Po usmażeniu przekładałam je na ręcznik papierowy żeby osączyć z nadmiaru tłuszczu. Podawałam od razu posypując cukrem pudrem bo tak lubimy, ale można podać je z konfiturami, sosem owocowym czy czekoladowym.


5 komentarzy:

  1. Mniam :) Przypomina mi się świat mojego dzieciństwa, kiedy moja babcia bądź mama robiły taki szybki obiadek :) Ten zapach ciasta i jabłek, słodycz cukru pudru - niebo w gębie i w duszy.
    Dziękuję za ten przepis :)
    Pozdrawiam
    Posejdon

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękne placuszki i fajna historia :) przynajmniej wiadomo, że tradycja rodzinna nie zaginie :) chyba już wiem, co jutro zrobię na obiadek :)
    Pozdrawiam cieplutko,
    Olinka - Smakowy Raj

    OdpowiedzUsuń
  3. Wow! Slinka mi cieknie gdy patrze na takie cudenko ^^

    OdpowiedzUsuń
  4. Przepyszne wyszły. Przypomniał mi się smak z dzieciństwa..jest jeden minus, zbyt szybko znikają!

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz swój komentarz i odwiedzisz mnie znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie.

Print Friendly and PDF
Copyright © Smaczna Pyza , Blogger