Chłodnik owocowo - mleczny z grzankami

Rozgrzane pola i łąki pachną kończącym się latem. Las szumi w oddali a nad głową furkoczą zwinne jaskółeczki. W taki dzień nie chce mi się gotować, ale mam ochotę na coś zimnego. Tylko na co żeby było szybko i pysznie ? Może chłodnik brzoskwiniowy ?



składniki:
  • kilka kromek bułki, najlepiej lekko czerstwej
  • 2 duże dojrzałe, słodkie brzoskwinie
  • ok. 400 ml zimnego mleka
  • 2 łyżki suszonej żurawiny
  • 1 łyżka masła
  • 1 czubata łyżka cukru
  • 1/2 łyżeczki mielonego cynamonu


sposób przygotowania: bułkę okroiłam ze skórki a środek pokroiłam w kostkę. Na patelni rozpuściłam masło, wrzuciłam kawałki pieczywa i wymieszałam żeby ze wszystkich stron pokryły się lekko tłuszczem. Smażyłam aż zaczęły się złocić. Posypałam cukrem i smażyłam dalej, ale już nie mieszałam łyżką tylko potrząsałam patelnią – kostki bułki powinny się pokryć karmelem i ładnie zrumienić. Zdjęłam patelnię z ognia, posypałam całość cynamonem i jeszcze chwilę potrząsałam żeby składniki się wymieszały. Przesypałam grzaneczki na talerz i zostawiłam do wystudzenia.

Suszoną żurawinę posiekałam. Brzoskwinie sparzyłam i obrałam ze skórki. Miąższ pokroiłam na kawałki usuwając pestki, wrzuciłam do pojemnika blendera. Wlałam bardzo zimne mleko i zmiksowałam – nie słodziłam bo owoce były bardzo słodkie. Zimny chłodnik wlałam do kieliszków, dodałam grzaneczki i posypałam żurawiną. Podałam od razu po przygotowaniu. 

6 komentarzy:

Będzie mi miło jeśli zostawisz swój komentarz i odwiedzisz mnie znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie.

Print Friendly and PDF
Copyright © Smaczna Pyza , Blogger