Sałatka pod znakiem kwiatka

Lato to pora kiedy dostępnych jest dużo jadalnych liści, kwiatów, świeże warzywa i owoce. To czas lekkich albo bardziej pożywnych sałatek, dań które cieszą nie tylko brzuchy ale też oczy bo składnikami można malować kolorowe obrazki.  Wystarczy trochę zieleniny, coś kolorowego, na to prosty sos z oliwy, soku z cytryny i musztardy Dijon - najpierw przyjemnie na coś takiego popatrzeć a potem można ze smakiem pałaszować :)



Sałatka z polędwiczkami panierowanymi i kwiatami nasturcji

składniki:
  • 4 polędwiczki z kurczaka - to te fileciki od spodu piersi kurczęcia
  • 1 żółtko
  • 1 łyżka sosu sojowego
  • 1 łyżeczka sosu chili słodkiego 
  • 1 łyżeczka mleka
  • bułka tarta
  • olej do smażenia

  • 4 - 6 liści sałaty dębowej
  • duża garść roszponki
  • duża garść młodych pędów amarantusa
  • kwiaty nasturcji

  • sos - 3 łyżki oleju roślinnego
  • 1 łyżka letniej wody
  • ok. 1 , 5  łyżeczki soku z cytryny
  • 3/4 łyżeczki musztardy Dijon
  • 1/3 łyżeczki miodu wielokwiatowego
  • szczypta soli

sposób przygotowania: żółtko wymieszałam z mlekiem, sosem sojowym i chili - obtoczyłam w takiej mieszance polędwiczki i zostawiłam na pół godzinki żeby nią nasiąkły. Następnie opanierowałam je lekko w bułce tartej i usmażyłam na niewielkiej ilości oleju, ostudziłam.

Sok z cytryny zmieszałam z solą i miodem, dodałam wodę, oliwę i musztardę - wymieszałam w słoiczku bo tak mi najwygodniej - można go zakręcić i bezpiecznie wstrząsać a jeśli zrobię za dużo sosu to po prostu odstawiam go w tymże słoiku do lodówki.

Sałaty opłukałam i dobrze osączyłam. Rozłożyłam porcje na talerze większe liście rwąc na kawałki i przekładając je plasterkami pokrojonych polędwiczek. Łodyżki od liści amarantusa posiekałam i dosypałam do sałaty. Dodałam kwiaty nasturcji a całość skropiłam sosem. Podałam od razu po przygotowaniu żeby liście i kwiaty nie zwiędły.



Sos do takiej czy podobnych sałatek robię z dodatkiem oryginalnej musztardy Dijon , którą można kupić w sklepie AleDobre.pl - jest gładka, odpowiednio ostra i pełna smaku, doskonale rozprowadza się w oliwie tworząc pyszny emulsyjny sos, Nadaje się do przyprawiania wielu dań i powinna znaleźć się w każdej lodówce. W sprzedaży jest kilka rodzajów musztardy tej firmy - każdy dobierze sobie taką jaka mu najbardziej pasuje - słodszą albo bardziej ostrą. 

7 komentarzy:

  1. Lubię takie kwiatowe propozycje :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciekawie się prezentuje sałatka kwiatowa,jednak nadal bardziej lubię podziwiać kwiatki niż je zjadać.Pozdrowionka....

    OdpowiedzUsuń
  3. Basiu, ale warto czasami spróbować czegoś innego - kwiaty nasturcji mają lekko rzodkiewkowy posmak, są pyszne

    OdpowiedzUsuń
  4. No może jak ktoś mnie takim daniem poczęstuje to się przekonam ;).
    Póki co podglądam blogi kwiatożerców... ;).

    OdpowiedzUsuń
  5. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo mnie intryguje ta sałata dębowa. Jak ona smakuje?
    Bo nasturcje to wiadomo:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. smakuje jak zwykła sałata - ja przynajmniej nie widzę różnicy poza wyglądem

      Usuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz swój komentarz i odwiedzisz mnie znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie.

Print Friendly and PDF
Copyright © Smaczna Pyza , Blogger