Muffinki z masłem orzechowym i batonikami

Bardzo mnie zaintrygował mnie ten przepis i chociaż efekt nie był tak oszałamiający jakiego się spodziewałam to jednak bardzo pyszny. Babeczki wyszły, jak dla mnie, nieco za suche, ale to może być wynikiem mojego kiepsko działającego piekarnika albo po prostu za długo je piekłam. Mimo to zjedliśmy je z apetytem popijając zimnym mlekiem.


składniki:
  • 1,5 szklanki mąka pszennej typ 500
  • 6 łyżek drobnego cukru trzcinowego
  • 1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1/3 łyżeczki soli
  • 150 gram masła orzechowego niesolonego
  • 1/4 kostki masła
  • 1 jajko
  • 3/4 szklanki mleka
  • 3 sztuki batoników Snickers
  • 2 łyżki grubego cukru trzcinowego

sposób przygotowania: Do miski przesiałam mąkę z solą i proszkiem do pieczenia. Dodałam masło orzechowe i roztarłam dokładnie. Batony, takie duże chyba 75 g każdy, pokroiłam w kostkę i dodałam do mąki.
W drugiej miseczce roztrzepałam jajko, dodałam mleko i roztopione, przestudzone masło (1/4 standardowej kostki 250g). Następnie płynną mieszankę wlałam do suchej i wymieszałam tylko tyle żeby składniki się połączyły.
Blachę do muffinek wyłożyłam papilotkami i w każdą nałożyłam porcję gęstej masy. Wierzch każdej babeczki posypałam grubym cukrem trzcinowym. Piekłam ok. 30 min. w piekarniku nagrzanym do 180 st.. Trzeba zajrzeć po ok. 20 min. i sprawdzić czy wierzch nie zrumienia się zbyt silnie i ew. przykryć całość folią aluminiową.

3 komentarze:

  1. super pomysł, może tez coś z nim pokombinuję :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ola, w smaku bardzo dobre tylko ja chyba jednak wolę z owocami bo te dla mnie za suche

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam masło orzechowe w różnych potrawach, świetny pomysł na wykorzystanie w muffinkach. ;)
    Ale ze snickersów raczej zrezygnuję, bo ich nie znoszę. ;P

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz swój komentarz i odwiedzisz mnie znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie.

Print Friendly and PDF
Copyright © Smaczna Pyza , Blogger