Muffinki z gruszkami

Jedne z moich ulubionych muffinek bo z dodatkiem kakao i soczystych gruszek, które bardzo lubię w wypiekach i deserach. A że robi się szybko to piekę je często :-)


składniki:

  • 1,5 szkl. mąki pszennej luksusowej (składniki odmierzam szkl. o poj. 250ml)
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1 łyżeczka sody oczyszczonej
  • 2 łyżeczki kakao naturalnego
  • 0,5 szkl. mąki kukurydzianej
  • 3/4 szkl. cukru trzcinowego Demerara
  • 1/3 łyżeczki soli
  • 1 jajko
  • kilka kropli olejku rumowego
  • 1/3 szkl. oleju słonecznikowego
  • 1 szkl. maślanki
  • 1 łyżka soku z cytryny
  • 2 niezbyt duże gruszki

sposób przygotowania: Gruszki umyłam, obrałam, usunęłam gniazda nasienne, miąższ pokroiłam w kosteczkę (potrzebujemy ok. 1 szkl. owoców), skropiłam sokiem cytrynowym.

Do jednej miski przesiałam obie mąki razem z solą, sodą, proszkiem do pieczenia i kakao, dodałam cukier, wymieszałam. W drugiej misce roztrzepałam jajko z maślanką i olejem, dodałam aromat. Jednym ruchem wsypałam składniki suche, lekko wymieszałam - tylko tyle aby składniki trochę się połączyły (masa ma być grudkowata) - dodałam gruszki, zamieszałam i wykładałam łyżką porcje masy do foremki wyłożonej papilotkami. Piekłam 20 min. w temp. 170st. C.

Po lekkim przestudzeniu można oprószyć cukrem pudrem albo polukrować, ale nie jest to konieczne i moje nawet nie doczekały się pudrowania bo zniknęły jeszcze ciepłe :-)

4 komentarze:

  1. Te muffinki wyglądają przesmacznie. :) Ja również uwielbiam wypieki z dodatkiem kakao naturalnego... Zresztą, dodaję je nawet do jogurtów czy twarożków. ;)

    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  2. Proszę o informację, ile muffinek wychodzi z podanej porcji.

    OdpowiedzUsuń
  3. z tej porcji składników wychodzi 12 sporych muffinek

    OdpowiedzUsuń
  4. Dziekuję, wyszły bardzo dobre, co jest sporym sukcesem, ponieważ do słodkich wypieków mam dwie lewe ręce i z definicji słodkie mi nie wychodzi :)

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz swój komentarz i odwiedzisz mnie znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie.

Print Friendly and PDF
Copyright © Smaczna Pyza , Blogger