Sałata z kurczakiem, truskawkami i bazylią

Lubię sałatki i jak na talerzu jest kolorowo. Lubię też łączyć mięso z owocami więc chętnie dorzucam jakieś do swoich sałatek. Wystarczy kilka liści czegoś zielonego i już można komponować jakieś pyszne danie. 

Taka sałatka z kurczakiem i truskawkami jest ciekawą propozycją na lunch. Możecie nakarmić nią domowników lub poczęstować gości. Jestem pewna, że wszystkim będzie smakować. Jest soczysta, pełna smaków i tekstur. Porcja takiej sałatki to pożywny posiłek. Świetny na letni, gorący dzień.

lunch, salata, kurczak, mieso, truskawki, ogorek, bazylia, szybkie danie, pozywna salatka, jak w restauracji


Sałatka z kurczakiem, truskawkami, ogórkiem i bazylią

czas przygotowania: 20 minut
składniki na 2 porcje:
  • MIĘSO - 2 filety z udek kurczaka, po ok. 100 g każdy
  • 1 łyżka oleju
  • 1 łyżeczka soku z cytryny
  • 1 łyżeczka tymianku
  • 1/3 łyżeczki soli 
  • 1/3 łyżeczki grubo mielonego pieprzu czarnego

  • SOS - 3 łyżki oleju roślinnego lub oliwy
  • 1 łyżka soku z cytryny
  • 1/3 łyżeczki płynnego miodu
  • szczypta soli
  • szczypta mielonego pieprzu czarnego

  • NA KAŻDĄ PORCJĘ - kilka liści sałaty
  • kilka truskawek
  • kilka plasterków ogórka świeżego 
  • liście bazylii

salatka z miesem i owocami, truskawki, kurczak, ogorek, lunch, kolacja, pyszne danie, lekko i smacznie


Jak zrobić sałatkę z kurczakiem i truskawkami? 

Mięso kurczaka pokroiłam w kostkę wielkości kęsa. Posypałam tymiankiem, pieprzem i solą, wymieszałam z olejem i sokiem cytrynowym, odstawiłam na chwilę. Następnie wrzuciłam mięso na rozgrzaną patelnię i smażyłam aż się zrumieniło ze wszystkich stron. Przełożyłam na talerzyk.

Składniki sosu umieściłam w małym, zakręcanym słoiczku. Potrząsałam nim przez chwilę aż z sosu powstała emulsja.

Sałatę, truskawki, bazylię i ogórka opłukałam, osuszyłam dokładnie. Truskawki pozbawiłam szypułek, poprzekrawałam na połówki i ćwiartki. Ogórka, razem ze skórką, pokroiłam w plasterki. Sałatę porwałam na mniejsze kawałki.

Na talerzach ułożyłam porcje sałaty przekładając plasterkami ogórka i kawałkami truskawek. Posypałam kąskami kurczaka i listkami bazylii. Całość skropiłam sosem i podałam od razu po przygotowaniu.

Pysznie, prawda? 

salata z miesem i truskawkami, mieso, kurczak, truskawki, ogorek, lunch, kolacja, bazylia, lekko i smacznie, uwielbiam salatki

2 komentarze:

  1. Super przepis, bardzo oryginalny i interesujący. Nigdy nie miałam okazji jeść niczego podobnego, dlatego chętnie spróbuję.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prosta sałata, zrób jedną porcję, nawet pół, i spróbuj 😊

      Usuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz swój komentarz i odwiedzisz mnie znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie.

Print Friendly and PDF
Copyright © Smaczna Pyza , Blogger