Talerz kibica. Zawijane kanapki z tortilli

Są chwile, w których podobno wszyscy jesteśmy kibicami albo powinniśmy nimi być. Piłka nożna to nasz sport narodowy więc nieliczne sukcesy naszych orłów cieszą nawet tych, którzy za piłką nie przepadają. Wielki turnieje, takie jak Euro, przyciągają przed telewizory mnóstwo ludzi i atmosferą meczową żyje nie tylko nasz kraj, ale prawie cała Europa. Kilka dni temu byłam akurat w supermarkecie podczas trwania meczu naszej reprezentacji i zdziwiłam się mocno widząc brak kolejek do kas bo tylko nieliczne osoby robiły zakupy. Wszyscy inni siedzieli prawdopodobnie przed telewizorami i zagrzewali naszych do walki.


Co podać do jedzenia w trakcie meczu? 

Jeśli jesteście kibicami albo macie takich zapaleńców w domu to wiecie, że dobrze jest naszykować coś dobrego do zjedzenia podczas meczu bo energiczne kibicowanie wzmaga poczucie głodu. Możecie naszykować zdrowe przekąski warzywne a także kanapki z tortilli, na które przepis podaję niżej. Wymagają niewiele pracy i poradzi sobie z nimi nawet osoba mało wprawna w kuchni. Obiecuję też, że kibice będą zadowoleni a ponieważ kolejny występ naszych orłów już dzisiaj więc pędźcie do sklepu po potrzebne składniki!

Świetną przekąską meczową będą też biało-czerwone kalafiorowe różyczki w cieście - jeśli jeszcze ich nie jedliście to koniecznie musicie nadrobić zaległości!

rolowane kanapki z tortilli , kanapeczki , kurczak , warzywa , przekąski , przekąska , talerz kibica , na imprezę , sylwester , przyjęcie , finger food , proste przepisy


Tortilla z kurczakiem i warzywami 

czas przygotowania: 45 minut
składniki na 16 kanapek: 
  • 4 pszenne tortille/wrapy średnicy 24 cm
  • 1 duża albo 2 małe, pojedyncze filety z piersi kurczaka 
  • 2 łyżeczki pieprzu czarnego młotkowanego z kolendrą
  • 1/2 łyżeczki papryki ostrej mielonej 
  • 1/2 łyżeczki imbiru mielonego 
  • 3/4 łyżeczki soli
  • 3 łyżki oleju roślinnego 
  •  
  • 1 dość duża cebula czerwona 
  • zalewa do cebuli - 5 łyżek cukru
  • 4 łyżki wody
  • 4 łyżki octu winnego białego
  • 1/4 łyżeczki ostrej papryki mielonej
  • szczypta soli

  • kilka niedużych liści sałaty rzymskiej albo lodowej, ew. jakaś inna sałata
  • 3-4 ogórki świeże gruntowe 
  • świeża kolendra

  • SOS - ok. 250 g białego serka homogenizowanego albo twarożku naturalnego, ew. bardzo gęstego jogurtu naturalnego
  • 2 ząbki czosnku
  • do smaku - sól, pieprz czarny, sok z cytryny 

rolowane kanapki z tortilli , kanapeczki , kurczak , warzywa , przekąski , przekąska , talerz kibica , na imprezę , sylwester , przyjęcie , finger food , proste przepisy


Jak zrobić rolowane kanapki z tortilli?

Zanim zaczniemy zwijać takie kanapki trzeba sobie przygotować wszystkie składniki.

KURCZAK - filety natarłam pieprzem z kolendrą, imbirem, papryką i solą, skropiłam olejem i odstawiłam na przynajmniej pół godziny do lodówki. Zamarynowane smażyłam na suchej patelni po kilka minut z każdej strony a następnie przykryłam patelnię pokrywką i dusiłam jeszcze może 5 minut żeby mięso doszło w środku. Gotowego, zrumienionego kurczaka przełożyłam na deskę i pozwoliłam odpocząć 15 minut żeby soki w mięsie się uspokoiły. Przestudzonego kurczaka pokroiłam w poprzek włókien na cienkie plasterki. Tak przyprawiony kurczak jest dość ostry więc jeśli wolicie łagodniejsze smaki zmniejszcie ilość ostrej papryki i pieprzu.

rolowane kanapki z tortilli , kanapeczki , kurczak , warzywa , przekąski , przekąska , talerz kibica , na imprezę , sylwester , przyjęcie , finger food , proste przepisy
rolowane kanapki z tortilli , kanapeczki , kurczak , warzywa , przekąski , przekąska , talerz kibica , na imprezę , sylwester , przyjęcie , finger food , proste przepisy
rolowane kanapki z tortilli , kanapeczki , kurczak , warzywa , przekąski , przekąska , talerz kibica , na imprezę , sylwester , przyjęcie , finger food , proste przepisy


WARZYWA - czerwoną cebulę pokroiłam w cienkie piórka, przełożyłam do miseczki. Składniki zalewy zagotowałam i zalałam nią kawałki cebuli. Wymieszałam, odstawiłam na jakieś pół godziny żeby cebula zmiękła.

Liście sałaty opłukałam i osuszyłam, pokroiłam w paski. Ogórki umyłam, pokroiłam w cienkie ukośne plasterki, razem ze skórką. Kolendrę porwałam palcami na mniejsze kawałki.

SOS - czosnek obrałam, bardzo drobno posiekałam i roztarłam z odrobiną soli na pastę. Tę pastę dodałam do twarożku. Doprawiłam do smaku pieprzem i sokiem cytrynowym. Sos powinien być wyrazisty w smaku.

rolowane kanapki z tortilli , kanapeczki , kurczak , warzywa , przekąski , przekąska , talerz kibica , na imprezę , sylwester , przyjęcie , finger food , proste przepisy

Tortille pszenne najpierw podgrzałam na gorącej, suchej patelni. Leżały na niej po 15-20 sekund z każdej strony. Następnie posmarowałam z jednej strony, obficie, serowym sosem. Przy jednym z brzegów ułożyłam w rządzie kilka plasterków ogórka a na nim garść sałaty. Na sałacie wylądowało kilka plasterków kurczaka, garść osączonej z zalewy cebuli, trochę liści kolendry i znowu kilka plasterków ogórka. Delikatnie, ale dość ściśle, zwinęłam tortillę w rulon, tak żeby zamknąć w niej wszystkie nałożone składniki. Rulony pokroiłam ukośnie na cztery, mniej więcej równe, części. Każdy kawałek spięłam szpadką i ułożyłam z nich stosik na dużym talerzu.

Każdy chętny bierze sobie w rękę taką kanapkę i zjada ze smakiem bo są naprawdę pyszne!

rolowane kanapki z tortilli , kanapeczki , kurczak , warzywa , przekąski , przekąska , talerz kibica , na imprezę , sylwester , przyjęcie , finger food , proste przepisy

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Będzie mi miło jeśli zostawisz swój komentarz i odwiedzisz mnie znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie.

Print Friendly and PDF
Copyright © Smaczna Pyza , Blogger