Makaron z kremowym sosem dyniowo-serowym

Wiecie, że 25 października ustanowiono Międzynarodowym Dniem Makaronu? W tym roku z tej okazji także przygotowałam makaronowe danie - penne rigate w pysznym, kremowym sosie.

Ten złocisty sos zrobiłam z kawałka zwykłej dyni i dobrego sera a jest po prostu boski! Dodatkowo całość podkręciłam chrupiącym boczkiem i wyszedł cudowny obiad. Radzę skorzystać z przepisu bo to jest naprawdę przepyszne! Takie jesienne, słoneczne danie.

Myślę, że wielbicielom makaronu zasmakuje też inna propozycja - wstążki z łososiem, cydrem i śmietanką

rurki z sosem dyniowym , sos , dynia , cheddar , obiad , danie makaronowe , dzień makaronu , pióra , rurki skośne , domowe jedzenie , najsmaczniejsze dania , pyszne jedzenie ,


Makaron penne rigate z sosem dyniowo serowym

czas przygotowania: 20 minut
składniki na 2-3 porcje: 
  • 350 g surowej dyni, u mnie zwyczajna 
  • 1 papryczka czereśniowa
  • 1 szalotka
  • 1 łyżka oleju
  • 100 ml białego wytrawnego wina, użyłam Chardonay
  • 50-100 ml śmietanki słodkiej 
  • 1/2 łyżeczki papryki słodkiej mielonej
  • 1/4 łyżeczki papryki ostrej mielonej
  • 1/2 łyżeczki suszonego tymianku
  • 100 g  sera cheddar

  • do smaku - sól

  • 200 g makaronu, użyłam penne rigate
  • 50 g boczku wędzonego
  • ew. 1/3 łyżeczki oleju do posmarowania patelni
  • świeża natka pietruszki

rurki z sosem dyniowym , sos , dynia , cheddar , obiad , danie makaronowe , dzień makaronu , pióra , rurki skośne , domowe jedzenie , najsmaczniejsze dania , pyszne jedzenie ,
rurki z sosem dyniowym , sos , dynia , cheddar , obiad , danie makaronowe , dzień makaronu , pióra , rurki skośne , domowe jedzenie , najsmaczniejsze dania , pyszne jedzenie ,
rurki z sosem dyniowym , sos , dynia , cheddar , obiad , danie makaronowe , dzień makaronu , pióra , rurki skośne , domowe jedzenie , najsmaczniejsze dania , pyszne jedzenie ,
rurki z sosem dyniowym , sos , dynia , cheddar , obiad , danie makaronowe , dzień makaronu , pióra , rurki skośne , domowe jedzenie , najsmaczniejsze dania , pyszne jedzenie ,
rurki z sosem dyniowym , sos , dynia , cheddar , obiad , danie makaronowe , dzień makaronu , pióra , rurki skośne , domowe jedzenie , najsmaczniejsze dania , pyszne jedzenie ,

Jak zrobić makaron z sosem dyniowo-serowym?

Boczek pokrojony w cieniutkie plasterki usmażyłam na patelni aż był brązowy i chrupiący. Skwarki najpierw przełożyłam na ręcznik papierowy żeby osączyć je z nadmiaru tłuszczu a następnie pocięłam na mniejsze kawałki, ale nie za drobno.

Dynię obrałam cienko ze skórki i usunęłam pestki. Miąższ pokroiłam w kostkę. Szalotkę i papryczkę oczyściłam, pokroiłam drobno. Można pokroić warzywa dość niedbale bo potem i tak wszystko będzie zmiksowane. W garnku rozgrzałam olej. Wrzuciłam cebulkę, papryczkę i dynię. Smażyłam mieszając przez kilka minut. Wlałam wino i dusiłam aż dynia zmiękła. Doprawiłam tymiankiem oraz papryką ostrą i słodką. Wlałam śmietankę i wrzuciłam ser pokrojony w drobną kostkę. Całość zblendowałam na gładki krem.

Ugotowałam makaron w osolonej wodzie. Odcedziłam kiedy był jeszcze twardawy i przełożyłam do sosu. Wymieszałam dokładnie i poddusiłam jeszcze chwilę żeby miał odpowiednią konsystencję.

Podałam na gorąco posypując smażonym boczkiem, odrobiną słodkiej papryki i listkami natki pietruszki

rurki z sosem dyniowym , sos , dynia , cheddar , obiad , danie makaronowe , dzień makaronu , pióra , rurki skośne , domowe jedzenie , najsmaczniejsze dania , pyszne jedzenie ,


3 komentarze:

Będzie mi miło jeśli zostawisz swój komentarz i odwiedzisz mnie znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie.

Print Friendly and PDF
Copyright © Smaczna Pyza , Blogger