Najprostsza surówka z marchewki. Nie tylko dla dzieci.

Nie ma chyba łatwiejszej surówki niż ta. Robi się ją bardzo szybko i smakuje świetnie. Surówka z marchewki i jabłka pasuje do bardzo różnych dań obiadowych. Takie delikatne połączenie smakuje nie tylko dzieciom co potwierdzają zgodnie moje Żarłoczki. U nas w domu marchewka jest zawsze więc taki dodatek do obiadu pojawia się na stole dość często.


Surówka z marchewki z jabłkiem

czas przygotowania : 10 minut
składniki : 
  • 3-4 duże marchewki
  • 1 soczyste, winne jabłko 
  • 1-2 łyżki soku z cytryny 
  • 2-3 łyżki oleju roślinnego
  • do smaku - odrobina cukru lub miodu

sposób przygotowania : marchewkę umyłam i oskrobałam. Starłam na tarce o małych oczkach - tak jak na placki ziemniaczane albo w drobne wiórki. Tak samo starłam obrane jabłko. Do startych składników dodałam sok cytrynowy i olej, wymieszałam dokładnie. Ponieważ jabłko było mocno kwaśne więc całość dosłodziłam łyżeczką miodu do smaku. Surówkę schłodziłam.

Sami widzicie, że prościej się chyba nie da a taka surówka wszystkim smakuje.

6 komentarzy:

  1. prosto i smacznie, ostatnio mam fazę na taką marchewkę i często wcinam:)

    OdpowiedzUsuń
  2. marchewa z jabłkiem na słodko to mój konik. Dzieciaki też lubią. Czasem gdy mam fazę na zrzucenie parę deko ciałka to zajadam się tym z ogromną przyjemnością. Dzieci natomiast mogą to jeść do każdego dania i mam gwarancję, że z takim dodatkiem zjedzą nawet wątróbkę :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ostatnio zastanawiam sie, jak sie ta surowke robilo ;) Chetnie skorzystam z przepisu :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Pysznie smakuje z dodatkiem sezamu. POLECAM!

    OdpowiedzUsuń
  5. Wlasnie zajadam. Pyszna jest, ale nastepnym razem zetre na wiekszych oczkach.

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz swój komentarz i odwiedzisz mnie znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie.

Print Friendly and PDF
Copyright © Smaczna Pyza , Blogger