Jajka. Suszone pomidory. Do chleba. Pasta jajeczna z pomidorami

Pasty do chleba do dobra alternatywa dla wędlin czy innych dodatków. Są ekonomiczne i można za każdym razem przygotować smarowidło o innym, niepowtarzalnym smaku. Tym razem do klasycznej pasty jajecznej dodałam pomidory w różnej postaci. Taka czerwonawa pasta bardzo nam zasmakowała.

Doskonała jest też Pasta jajeczna z tuńczykiem albo Pasta z jajek i szynki a dla Tych co wolą bez jaj można przygotować na przykład Pastę serową 



Pasta do chleba, z jajek i suszonych pomidorów


czas przygotowania : ok. 15 minut + czas chłodzenia
składniki :
  • 6 świeżych, średnich jajek kurzych
  • 6-8 kawałków pomidorów suszonych w oliwie z ziołami
  • 2-3 łyżeczki pikantnego ketchupu
  • 2 łyżki majonezu 
  • 1 czubata łyżka mieszanki przypraw pomidory suszone z czosnkiem i bazylią
  • 1 łyżeczka świeżego oregano
  • do smaku - sól, pieprz mielony czarny

sposób przygotowania : jajka ugotowałam na twardo, ostudziłam i obrałam ze skorupek. Zróbcie to jak chcecie - ja mam swój sprawdzony od lat sposób.

Jak ekonomicznie gotować jajka na twardo ? Jajka umyłam, włożyłam do rondla, zalałam zimna wodą tak żeby były przykryte. Szybko podgrzałam doprowadzając do wrzenia, przykryłam rondel pokrywką, zdjęłam z ognia i odstawiłam na 10 minut. Po tym czasie przełożyłam jajka do zimnej wody i zostawiłam w niej aż wystygły. Ten sposób pozwala oszczędzić energię bo nie podgrzewamy naczynia z jajkami przez cały czas a poza tym nie przegotujemy jajek co niektórzy często robią i potem żółtka mają nieapetyczną siną obwódkę.

Obrane jajka starłam na tarce jarzynowej o dużych oczkach. Pomidory suszone z oliwy odsączyłam i posiekałam, dodałam do jajek. Dodałam także majonez, ketchup, mieszankę suszonych pomidorów z czosnkiem i bazylią, drobno posiekane listki oregano. Dokładnie wymieszałam, doprawiłam do smaku solą oraz pieprzem. W przykrytej szczelnie miseczce odstawiłam do lodówki na przynajmniej godzinę żeby smaki się przegryzły. Nam taka pasta najlepiej smakowała na ciemnym chlebie.


6 komentarzy:

  1. Mniam! Super pasta i w ogóle fajne przepisy :) Pozdrawiam, dziś dopiero znalazłam, ale będę zerkać - moje klimaty kuchenne :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dzisiaj zrobiłam, bardzo smaczna i jajka ugotowałam według Twojego pomysłu, świetny patent, już tak będę robiła. Bardzo tu ładnie i smacznie. POZDRAWIAM ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. dziękuję za pomysł..pozdrawiam :)..jadę zaraz do domu gotować (po Twojemu!) jajka:D i do dzieła :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Pycha! Dziękuję! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Super pyszna pasta, uwielbiam 😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziś dorzuciłam przepis na pyszną pastę z wędzonej ryby i grzybków - polecam!

      Usuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz swój komentarz i odwiedzisz mnie znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie.

Print Friendly and PDF
Copyright © Smaczna Pyza , Blogger