Najlepsze kokosanki

Kokosanki to proste do zrobienia ciasteczka. Do tego są bardzo smaczne - miękkie w środku i chrupiące na wierzchu. Kiedy w ręce wpadła mi duża paczka wiórków kokosowych już wiedziałam, że upiekę znowu te małe pyszności.



Jak zrobić najlepsze kokosanki ? 

czas przygotowania : ok. 40-60 minut 
składniki :
  • 60 g masła 
  • 130 g zwykłego cukru 
  • 30 ml mleka 
  • 250 g wiórków kokosowych 
  • 3 białka ze średnich jajek 
  • 1 szczypta soli 
  • 10 g cukru pudru 
  • 40 g mąki ziemniaczanej 

sposób przygotowania : w rondlu umieściłam masło, cukier i mleko. Podgrzewałam mieszając aż wszystkie składniki się rozpuściły. Dosypałam wiórki kokosowe i wymieszałam dokładnie żeby wszystkie obtoczyły się w słodkiej, maślanej masie. Odstawiłam wiórki do ostudzenia.

W dużej misce ubiłam białka dodając odrobinę soli. Gdy piana była prawie sztywna dosypywałam stopniowo mąkę ziemniaczaną wymieszaną z cukrem pudrem i ubijałam dalej jeszcze kilka chwil, na sztywno. Do piany dosypałam ostudzone wiórki, ale nie wszystkie na raz tylko partiami. Delikatnie, ale dokładnie wszystko wymieszałam.

Naszykowałam 2 duże blachy, takie z wyposażenia piekarnika. Wyłożyłam je papierem do pieczenia. Przy pomocy dwóch łyżeczek nakładałam porcje masy formując jakby w kulki - po 1 czubatej łyżeczce masy na jedno ciasteczko. Między ciasteczkami zostawiłam odstępy - właściwie nie rosną, ale mogą się nieco rozlać jeśli piana z białek będzie za mało ubita.

Kokosanki piekłam 15-18 minut, w piekarniku nagrzanym do 180 st. C, grzanie góra/dół. Można piec z termoobiegiem, ale wtedy należy zmniejszyć temp. do 160 st. i czas pieczenia może być nieco krótszy.

Gotowe kokosanki powinny być zrumienione z wierzchu i miękkie w środku. Po ostudzeniu nieco twardnieją.


24 komentarze:

  1. bardzo lubię kokosanki, ale sama ich jeszcze nie robiłam :) chyb a muszę to nadrobić :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Małgorzata, to proste i bardzo smaczne ciasteczka :)

      Usuń
  2. świetne:) dawno takich nie jadłam:d

    OdpowiedzUsuń
  3. takie idealne, jak z cukierni :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Dziś zrobiłam super przepis :) Połowy już nie ma !

    OdpowiedzUsuń
  5. No nie . Jutro jadę po wiórki do sklepu ! :P Pozdrawiam i smacznego :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Izeczka, nie mogłaś tych składników na łyżki przeliczyć?
    Chętnie bym je zrobiła, ale wagi dokładnej jeszcze się nie dorobiłam. Małgi. :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. oj Małgoś, jak pisałam na łyżki to też na mnie krzyczeli.... a wagę mam najzwyklejszą, malutką bo przy wypiekach bardzo się przydaje - łyżka łyżce niestety nie równa

      Usuń
    2. w kolumnie po prawej stronie jest zakładka "Piekarzynek" http://piekarzynek.pl/ - tam jest kuchenny kalkulator i w prostu sposób można przeliczyć gramy na łyżki czy szklanki :)

      Usuń
  7. Ja robiłam kilkakrotnie,Znikały w błyskawicznym tempie.

    OdpowiedzUsuń
  8. skoro mówisz, ze najlepsze to musze zrobić przy najbliższej okazji:) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja lepszych nie znam, ale to oczywiście moje zdanie :D

      Usuń
  9. Pyzo, znów to samo pytanie: ile sztuk wychodzi z przepisu? U nas jest dużo ludzi w domu muszę zrobić tyle, żeby wszyscy się najedli,
    Pozdrawiam
    Ella Cz

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jak dobrze pamiętam to wyszło mi chyba 60 sztuk ciasteczek śr. ok. 4 cm

      Usuń
  10. Kochana!
    Za 2 godz bede robić
    Ale mam pytanie
    Cży zamiast130 gram cukru mogę dodać cukier puder?
    Nie używam naturalnie na co dzień cukru
    Więc będzie mi.stał przez okrągły rok
    A mam jeszcze pół kilo cukru pudru... Z poprzedniego roku:)
    Nie zepsuje to smaku kokosanek?
    Bede wdzięczna za odp:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. mam nadzieję, że jeszcze zdążyłam z odpowiedzią - wydaje mi się, że cukier to cukier - w tym wypadku na pewno nie ma różnicy jaki dodasz bo najpierw i tak rozpuszczasz go z masłem i mlekiem :) Pozdrawiam !

      Usuń
    2. Rąk zrobiłam:-)
      Ale jęstem zmartwiona bo nie wiem co zrobiłam źle ale strasznie się krusza:(
      Może za dużo wiorek?
      Albo za dużo skrobi..
      Lub na 2 raz dodam może więcej mleka.
      Bardzooo lubię kokosanki ale jęstem w kuchni widać nooga:-)

      Usuń
    3. może za długo gotowana masa z masła, mleka i cukru ? skrobii w przepisie nie jest za dużo,coś musi je zlepiać

      Usuń
  11. I skusiłaś i mnie... Właśnie się pieką :-) jak zjemy to się podzielę wrażeniami :-) Sabina

    OdpowiedzUsuń
  12. Bardzo dobre polecam :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Witam Droga Pyzo. Mam pytanie. Posiadam 1 kg cukru kokosowego. Może podpowiesz do jakich Twoich wypieków można go uzyć. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cukier kokosowy jest tak samo słodki jak zwykły biały, ale ma karmelowy posmak więc będzie bardziej pasował wszędzie tak gdzie w przepisie jest użyty cukier trzcinowy demerara. Można też używać go do słodzenia napojów, zarówno gorących jak i zimnych. Używa się go także do doprawiania dań kuchni azjatyckiej

      Usuń
  14. Szybkie i pyszne. Pychotka

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz swój komentarz i odwiedzisz mnie znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie.

Print Friendly and PDF
Copyright © Smaczna Pyza , Blogger