Pasta z makreli z marchewką i zieleniną

Lubimy pasty rybne. Bardzo lubimy. Żarłoczek co prawda jeszcze bardziej lubi rozprawić się z samą wędzoną makrelką, ale kanapki wypastowane są niezwykle mile widziane. I na zagrychę ogóry małosolne - oj, jakie to dobre !

Pasty z ryb można robić na różne sposoby. Dwa z nich już kiedyś pokazywałam - pasta makrelowa z jajkiem i kiszonym ogórkiem i pasta z makreli z cebulą i ketchupem




czas przygotowania : ok. 20 minut
składniki :
  • 1 duża wędzona makrela 
  • 1 duża marchew
  • 1 średnia cebula
  • kawałeczek ostrej papryki
  • 5 łyżek posiekanej zieleniny - koperek, natka pietruszki, szczypiorek cienki
  • 2 łyżki majonezu
  • 1 łyżeczka oleju
  • do smaku - sól, pieprz ziołowy 

sposób przygotowania : marchewkę oczyściłam, przekroiłam na ćwiartki i ugotowałam na parze. Gdy ostygła starłam na tarce jarzynowej o średnich oczkach. Cebulę obrałam, pokroiłam w drobną kostkę. Ostrą papryczkę posiekałam. W rondelku rozgrzałam olej, zeszkliłam cebulę z papryką, ostudziłam.

Rybę obrałam ze skóry, usunęłam bardzo dokładnie wszystkie ości a mięso rozdrobniłam widelcem. Dodałam startą marchewkę, podsmażoną cebulę, zieleninę i majonez, dokładnie wszystko wymieszałam. Doprawiłam do smaku solą i pieprzem ziołowym.

Pasta świetnie smakuje ze świeżym pieczywem albo grzankami.


6 komentarzy:

  1. Wygląda przepięknie! Z marchewką makreli nigdy nie łączyłam, bardzo ciekawe, muszę koniecznie wypróbować:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. makrela jest tłusta, dodałam też nieco majonezu żeby pasta była bardziej smarowna i duży dodatek zieleniny oraz marchewki spowodował, że nie tej tłustości nie było tak czuć, pasta była po prostu lżejsza

      Usuń
  2. Wygląda bardzo smacznie. Makrele obfitują w zdrowe kwasy tłuszczowe omega-3.

    OdpowiedzUsuń
  3. dokładnie tak - to zdrowe kwasy tłuszczowe

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetny pomysł na makrelę, w piątek będzie co robić :)

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz swój komentarz i odwiedzisz mnie znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie.

Print Friendly and PDF
Copyright © Smaczna Pyza , Blogger