Słoneczny paprykarz z żółciaka siarkowego

Kolejne podejście do żółciaka czyli majowego grzyba. Tym razem duszony z dodatkiem warzyw, smaczne i ciekawe danie. O żółciaku może przeczytać w dziale "Grzyby gatunkami".



składniki: 
  • ok. 1 kg owocnika żółciaka siarkowego
  • po 1 strąku papryki żółtej i czerwonej
  • 1/2 strączka papryczki chili
  • kawałek pora 
  • 1 cebula
  • 2 duże pomidory 
  • 1 - 2 łyżki koncentratu pomidorowego
  • do smaku: sól, odrobina cukru, papryka mielona słodka, mieszanka ziół prowansalskich
  • 2 - 3 łyżki oleju
  • 2 - 3 łyżki mąki pszennej

sposób przygotowania:  Żółciaka dokładnie oczyściłam i umyłam. Pokroić w plastry i obgotowałam przez kilka minut we wrzątku. Osączyłam dobrze i pokroiłam w paski. Papryki umyłam, usunęłam gniazda nasienne, też pokroiłam w paski. Chili posiekałam. Pora po dokładnym umyciu pokroiłam w półplasterki, tak samo cebulę. Pomidory sparzyłam, obrałam ze skórki, miąższ posiekałam.

Mąkę wymieszałam z papryką mieloną (duuużo papryki) i panierowałam w tej mieszance kawałki grzyba. Otrzepałam z nadmiaru i smażyłam na oleju. Gdy się zrumieniły dodałam cebulę, pora i papryki, smażyłam kilka chwil aż cebula się zeszkliła. Dodałam pomidory, koncentrat i podlałam kilkoma łyżkami wody. Doprawiłam ziołami prowansalskimi i solą, dusiłam ok. 15 - 20 min.. Doskonale smakowało ze świeżą bułką.

3 komentarze:

  1. wygląda jak potrawka z kurczaka, genialne te grzybki

    OdpowiedzUsuń
  2. A tutaj skorzystano z tego przepisu, niestety bez linka do bloga
    http://www.grzybland.pl/aliasy/mod/wl/Program-forum/index.php?option=com_ricettario&func=detail&Itemid=104&id=227

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dzięki za czujność, ale muszę Cię pocieszyć, że żadnego naruszenia nie ma - sama ten przepis tam wstawiłam bo jestem użytkownikiem tego portalu Grzybland :)))

      Usuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz swój komentarz i odwiedzisz mnie znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie.

Print Friendly and PDF
Copyright © Smaczna Pyza , Blogger