Pomidorowo pomidorowa zupa kremowa

Bardzo pomidorowa wyszła ta zupa bo z różnych rodzajów przetworów pomidorowych. Gorąca, bardzo pachnąca a także pożywna i rozgrzała nas po długim spacerze.



Kremowa zupa pomidorowa 

składniki:
  • mała włoszczyzna
  • 2 porcje rosołowe z kurczaka
  • 2 łyżki czerwonego pesto
  • 3 łyżki koncentratu pomidorowego 30%
  • 1 op. pomidorów krojonych
  • 1 szkl. soku pomidorowego
  • 2 duże ząbki czosnku
  • 2 łyżeczki przyprawy 'suszone pomidory z czosnkiem i bazylią'
  • 1/2 papryczki chili czerwonej
  • 1/2 szkl. śmietany - ja dodałam słodką
  • do smaku: sól, odrobina cukru
  • kilka kromek razowego chleba
  • trochę oliwy

sposób przygotowania:
ugotowałam lekki rosół na małej porcji włoszczyzny bez kapusty i porcjach rosołowych z kurczaka - potrzebowałam go ok. 3/4 litra. Po przecedzeniu dodałam do niego z powrotem 2 marchewki w rosołu i po kawałku pietruszki oraz selera. Dodałam także czerwone pesto, pomidory krojone oraz sok pomidorowy i koncentrat. Zagotowałam całość dodając posiekane ząbki czosnku, przyprawę "suszone pomidory z czosnkiem i bazylią" i kawałek papryczki chili. Następnie zupę zmiksowałam. Dolałam ok. 1/2 szkl. słodkiej śmietany 12 %, doprawiłam solą i odrobiną cukru. Zupa powinna być dość gęsta i kremowa.

Kromki razowego chleba pokroiłam w kostkę i skropiłam oliwą. Zrumieniłam na patelni.
Zupę podałam z grzankami, posypaną przyprawą "suszone pomidory..." i natką pietruszki . . .

Miska pysznej, aromatycznej zupy to jest to!

1 komentarz:

  1. Uwielbiam pomidorówki... Twoja wygląda na bardzo aromatyczną. Poproszę o talerz takiej gorącej...
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz swój komentarz i odwiedzisz mnie znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie.

Print Friendly and PDF
Copyright © Smaczna Pyza , Blogger